קצת על פחחות רכב
לצבע ולפחח את הרכב אין צורך בפחות מאומנות. זה תחום מקצועי שדורש השכלה מתאימה וניסיון מוכח על מנת להפיק את התוצאות הרצויות ברמה הגבוהה ביותר.
בנוסף, כל מי שעוסק בתחום יודע כי זה לא רק עניין של צביעה ופחחות, אלא גם טאצ' אומנותי, יכולת להתמודד עם סיטואציות מאתגרות ויכולת לייצר פתרונות יצירתיים גם כשהדברים נראים בלתי אפשריים.
התפתחות התחום מביאה למצב בו רובנו נתקלים בקשיים בבחירת המוסך המתאים, כאשר הידע המקצועי חסר לנו. בשל חוסר הידע הטכני, אנו ניתקלים בקושי להבחין בין גורמים ובין אמנות העיצוב, ואין לנו את היכולת להחליט מי מחזיק באותו הטאץ' החשוב, שיכול להחזיר את רכבנו למצבו הקודם בדיוק ובאיכות מקצועית.
איך אני יכול לזהות אם הרכב שלי זקוק לצביעה?
אפשר להבחין שהרכב זקוק לצביעה כאשר מתבחן אותו וניתן לראות שהצבע מתחיל לדהות ולאבד את העומק, העושר והחיוניות שלו.
כאשר הצבע מתחיל להתקלף, זה אומר שהציפוי השקוף שלו, שמקנה לו את הברק, מתפרק. השכבה הזו משמשת כמגן על הצבע ברכב, וכאשר היא מתפרקת לחלוטין, הרכב מתפשט לפני פגיעות מהשמש, הלחות באוויר, והתנאים הכלליים באוויר. כתוצאה מכך, יתכן כי יתפתח חלודה.


אם מתגלות בועות קטנות על פני הרכב או כתמים שמזכים דומים לבועות, זה מרמז על נזק בציפוי השקוף. התקרית נגרמת כמעט תמיד על ידי חימצון שנכנס מתחת לשכבות השקופות, ולעיתים גם על ידי התקריסות בצבע עצמו.
- התחלת שינוי בצבע היא אישור נוסף לנזק בשכבת הציפוי השקופה, שתיתכן להתקלף בקרוב. זה עשוי להתבטא בכתמים מסוימים על הצבע או בכתמים בצבע שונה באופן כללי, מה שמציין חוסר אחידות בציפוי השקוף.
- השפעות מזג האוויר, סימני פגיעה כגון שריטות נפוצות, חריטות ופגיעות מוליכות כלליות, מעידות על דרך כלל על חולשה בציפוי. כאשר מתגלים כאלו, כדאי לטפל בהם.
- התחשבות בתחזוקה עבור הרכב מהווה חלק מרכזי בשמירה על ערכו. בכדי לשמור על המראה והערך שלו, חשוב לצבוע אותו באופן תדיר, כל מספר שנים, כדי לחדש ולשפר את מראהו.
לעיתים קרובות מבינים שזמינה הצורך לצבוע את הרכב כאשר מרגישים רצון להתחדש ולספק לרכב מראה חדש. במקום לרכוש רכב חדש, יש המעדיפים לגרום לרכב הנוכחי להתחדש על ידי צביעה מחדש. לעתים קרובות, כאשר רוכשים רכב חדש מעולה, הצבע אינו מתאים לטעמם. שינוי צבע דורש גם עדכון ברישיון הרכב.